dimarts, 2 de juny del 2020

REPROGRAMACIÓ TERCER TRIMESTRE


REPROGRAMACIÓ 3R TRIMESTRE 

EDUCACIÓ INFANTIL

Davant la situació en la que ens trobem tant professorat com alumnat i famílies, i seguint la normativa que a l’efecte ha publicat la Conselleria d’Educació, ens hem plantejat aquest període intentant desenvolupar les CAPACITATS bàsiques que l’alumnat d’Educació Infantil ha d’adquirir durant aquesta etapa.
La nostra actuació la realitzarem tenint en compte les limitacions de la situació actual i les característiques de les nostres famílies.

1.- APRENDRE A SER I ACTUAR DE FORMA CADA VEGADA MÉS AUTÒNOMA.
·                    Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot
             adonant-se de les seues possibilitats.
·                    Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar formant-se una imatge positiva
             d’ell mateix i dels altres.
·                    Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i
             eficàcia.
Mitjançant vídeos, cançons, jocs, activitats motrius(ioga, coreografies...)

2.- APRENDRE A PENSAR I COMUNICAR
·                    Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
·                    Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de
             comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
Mitjançant exercicis interactius, activitats bàsiques...
Conceptes matemàtics, lateralitat, figures geomètriques, numeració...
Continuació del procés de la lectoescriptura respectant el ritme individual d’aprenentatge així com els diferents nivells. Mitjançant poemes, dites, endevinalles, lletres de cançons, activitats diverses del projecte d’eixe moment...

3.- APRENDRE A DESCOBRIR I TINDRE INICIATIVA.
·                    Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte 
              i participar gradualment, en activitats socials i culturals.
Propostes d’experimentació, manualitats amb diversos materials i també de reciclatge...

4.- APRENDRE A CONVIURE I HABITAR EL MÓN
·                    Conviure amb els altres avançant en la relació i en la resolució de conflictes.
·                    Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el porten cap a una autonomia
              personal.

Propostes de vídeos i treballs en els que han de participar més membres de la família. També han enviat treballs fets pels alumnes.

Proposem les activitats diàries, pujades al blog i comunicades a les famílies amb la webfamília, des d’una perspectiva motivadora, integradora, lúdica... mitjançant els següents  «projectes de treball»:
    Pasqua
    Dia del llibre
    Primavera
    Flors
    Insectes
    Educació vial
    Animals de la granja
    Estiu