REPROGRAMACIÓ 3R TRIMESTRE
EDUCACIÓ INFANTIL
Davant la situació en la que ens trobem tant professorat com
alumnat i famílies, i seguint la normativa que a l’efecte ha publicat la
Conselleria d’Educació, ens hem plantejat aquest període intentant desenvolupar
les CAPACITATS bàsiques que
l’alumnat d’Educació Infantil ha d’adquirir durant aquesta etapa.
La nostra actuació la realitzarem tenint en compte les limitacions
de la situació actual i les característiques de les nostres famílies.
1.-
APRENDRE A SER I ACTUAR DE FORMA CADA VEGADA MÉS AUTÒNOMA.
·
Progressar en el coneixement i domini del
seu cos, en el moviment i la coordinació, tot
adonant-se de les seues possibilitats.
·
Assolir progressivament seguretat afectiva
i emocional i anar formant-se una imatge positiva
d’ell mateix i dels altres.
·
Adquirir progressivament hàbits bàsics
d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i
eficàcia.
Mitjançant
vídeos, cançons, jocs, activitats
motrius(ioga, coreografies...)
2.-
APRENDRE A PENSAR I COMUNICAR
·
Pensar, crear, elaborar explicacions i
iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
·
Progressar en la comunicació i expressió
ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
Mitjançant
exercicis interactius, activitats bàsiques...
Conceptes
matemàtics, lateralitat, figures
geomètriques, numeració...
Continuació del procés
de la lectoescriptura respectant el ritme individual d’aprenentatge així com els
diferents nivells. Mitjançant poemes, dites, endevinalles, lletres de cançons,
activitats diverses del projecte d’eixe moment...
3.-
APRENDRE A DESCOBRIR I TINDRE INICIATIVA.
·
Observar i explorar l’entorn immediat,
natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte
i participar gradualment, en activitats socials i culturals.
Propostes d’experimentació,
manualitats amb diversos materials
i també de reciclatge...
4.-
APRENDRE A CONVIURE I HABITAR EL MÓN
·
Conviure amb els altres avançant en la relació
i en la resolució de conflictes.
·
Comportar-se d’acord amb unes pautes de
convivència que el porten cap a una autonomia
personal.
Propostes
de vídeos i treballs en els que han de participar més membres de la família. També han enviat treballs fets pels alumnes.
Proposem les activitats diàries, pujades al blog i
comunicades a les famílies amb la webfamília, des d’una perspectiva motivadora,
integradora, lúdica... mitjançant els següents
«projectes de treball»:
• Pasqua
• Dia del llibre
• Primavera
• Flors
• Insectes
• Educació
vial
• Animals de
la granja
•
Estiu